Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
As the nineteenth century came to an end, a number of voices within the British and American magazine industries pushed back against serialisation as the dominant publication mode, experimenting instead with less conventional magazine formats. This book explores these formats, focusing (in particular) on the ways in which the periodical press first published The Adventures of Huckleberry Finn, The Picture of Dorian Gray, and The Return of Sherlock Holmes. What led magazines to publish excerpts from a forthcoming book, or an entire novel in a single issue, or a discontinuous short-story series? How did these experimental modes affect the act of reading? Drawing on a range of archival and other primary sources, Literary Experiments in Magazine Publishing: Beyond Serializationaddresses these and other questions.
Periodicals --- Journal publishing --- Magazine publishing --- Periodical publishing --- Periodicals, Publishing of --- Publishing. --- Publishing
Choose an application
"A genre that glorifies brutish masculinity and late Victorian imperialism, boys' 'lost world' adventure fiction has traditionally been studied for its politically problematic content. While attuned to these concerns, this Element approaches the genre from a different angle, viewing adventure fiction as not just a catalogue of texts but a corpus of books. Examining early editions of Treasure Island, King Solomon's Mines, and The LostWorld, the Element argues that fin-de-siècle adventure fiction sought to resist the nineteenth-century industrialisation of book production from within. As the Element points out, the genre is filled with nostalgic simulations of material anachronisms - 'facsimiles' of fictional pre-modern paper, printing, and handwriting that re-humanise the otherwise alienating landscape of the modern book and modern literary production. The Element ends by exploring a subversive revival of lost world adventure fiction that emerged in response to e-books at the beginning of the twenty-first century"--
Adventure stories, English --- Children's stories, English --- History and criticism. --- History and criticism --- 094:82-91 --- 655.42 <41> --- 76:655.5 <41> --- 76:655.5 <41> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland --- 655.42 <41> Boekhandel--algemeen--Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland --- 655.42 <41> Bookselling in general. Selling of publications. General, antiquarian and wholesale bookselling--Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland --- Boekhandel--algemeen--Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland --- Bookselling in general. Selling of publications. General, antiquarian and wholesale bookselling--Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland --- 094:82-91 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Populaire literatuur. Volksboeken --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Populaire literatuur. Volksboeken
Choose an application
A genre that glorifies brutish masculinity and late Victorian imperialism, boys' 'lost world' adventure fiction has traditionally been studied for its politically problematic content. While attuned to these concerns, this Element approaches the genre from a different angle, viewing adventure fiction as not just a catalogue of texts but a corpus of books. Examining early editions of Treasure Island, King Solomon's Mines, and The Lost World, the Element argues that fin-de-siècle adventure fiction sought to resist the nineteenth-century industrialisation of book production from within. As the Element points out, the genre is filled with nostalgic simulations of material anachronisms - 'facsimiles' of fictional pre-modern paper, printing, and handwriting that re-humanise the otherwise alienating landscape of the modern book and modern literary production. The Element ends by exploring a subversive revival of lost world adventure fiction that emerged in response to ebooks at the beginning of the twenty-first century.
Adventure stories, English --- Children's stories, English --- History and criticism.
Choose an application
Choose an application
Smartphones hebben vandaag de dag veel nuttige toepassingen. Omdat een groot deel van de bevolking in België een smartphone bezit, is het voor bedrijven en overheden mogelijk om applicaties te ontwikkelen voor het aanbieden van diensten of het verzamelen van informatie. Smartphones zelf verouderen omwille van verschillende redenen en moeten daarom vervangen worden. De aankoop van een nieuw toestel is voor veel mensen echter geen eenvoudige opgave omwille van de complexe technische specificaties van modellen en de verwachtingen van gebruikers, die sterk kunnen variëren. Deze thesis onderzoekt of een combinatie van augmented reality en informatievisualisatie gebruikers kan helpen bij het kiezen van een smartphone. Er wordt een interactief systeem ontwikkeld, gebaseerd op de principes van tangible user interfaces en interactive tabletops. Gebruikers interageren met een camera-projectorsysteem door fysieke smartphones te verplaatsen. Twee verschillende soorten visualisaties worden ingezet om een overzicht te geven of meer specifieke vergelijkingen toe te laten. Technische specificaties zijn nog steeds beschikbaar voor wie op zoek is naar details. Het systeem suggereert nieuwe toestellen op basis van de huidige selectie en interesses van gebruikers. Het finale proof-of-concept is het resultaat van een iteratief ontwerpproces. Hierbij werd gebruikgemaakt van bestaande literatuur, een eigen vragenlijst, en feedback van zowel proefpersonen als experten om het ontwerp verder te verfijnen. Hiervoor werd contact opgenomen met Telenet Group. Een eindevaluatie van het prototype zou ook doorgaan in een van hun winkels. Omwille van de maatregelen omtrent COVID-19, kon de oorspronkelijke opzet niet getest worden en werd de samenwerking met Telenet Group noodgedwongen stopgezet. In plaats daarvan werd het prototype omgevormd tot een webapplicatie. 28 proefpersonen hebben deze versie getest tijdens een online think-aloud studie. Hierbij moesten zij vijf taken uitvoeren met behulp van het prototype en vijf gelijkaardige taken aan de hand van de website vandenborre.be. Uit de resultaten blijkt dat deelnemers positief waren over het gebruik van visualisaties om de eigenschappen van smartphones te visualiseren. Vooral op vlak van vereiste voorkennis scoort het prototype beduidend beter dan de bestaande website. Een van de minpunten was dat gebruikers moeite hadden met het vinden van namen van toestellen, omdat deze niet altijd zichtbaar waren.
Choose an application
Onderzoek naar de verhoging van gewasopbrengsten wordt in de komende decennia cruciaal om de toenemende wereldbevolking te kunnen voeden. In veel gevallen worden gewasopbrengsten beperkt door bronnen van abiotische en biotische stress in de omgeving. Kleine proteïnen of peptiden (< 10 kDa) kunnen een belangrijke impact hebben op de respons van planten tegen deze stressoren. Zo zijn er de LSU (response to low sulfur)- peptiden, bestaande uit vier leden in de modelplant Arabidopsis thaliana (LSU1-4), maar eveneens met homologen in verschillende landbouwgewassen. Alhoewel er reeds indicaties gevonden zijn voor de moleculaire functie van deze peptiden, werd hun exacte werking nog niet volledig achterhaald. Het doel van deze masterthesis is daarom om meer licht te werpen op de biologische processen waarin de LSU-peptiden betrokken zijn en indien mogelijk een plausibele hypothese te vormen omtrent hun moleculaire functie. Voor het experimenteel onderzoek werden verschillende benaderingen gebruikt om de functie van de LSU-peptiden te verhelderen. Zo werd er gebruik gemaakt van co-immunoprecipitatie (Co-IP) om de interacties tussen de LSU-peptiden in A. thaliana mesofylprotoplasten te bevestigen. Lokalisatie van de genexpressie van de LSU-peptiden en hun gemeenschappelijke interactor GBFP (guanylate binding family protein) werd achterhaald via β-glucuronidase (GUS)-kleuringen. Verder werd getracht om significant gevoeligere fenotypes aan de plantpathogenen Hyaloperonospora arabidopsidis en Pseudomonas syringae te identificeren en te bevestigen. Hierbij werd gebruik gemaakt van beschikbare transgene overexpressie (OEX)- en knock out (KO)-/knock down (KD)-lijnen voor LSU1-4 en GBFP. Diezelfde lijnen werden tenslotte ook onderworpen aan diverse testen om wijzigingen in hun koolstofmetabolisme te identificeren. Zo werden kwalitatieve zetmeelanalyses en in vitro groeitesten in aan- en afwezigheid van exogeen sucrose uitgevoerd. Verschillende bijkomende aanwijzingen konden teruggevonden voor de werking van de LSU-peptiden. Zo werd bevestigd dat LSU1-4 onderling met elkaar kunnen interageren, maar dat ze subtiele verschillen in weefselspecifieke expressie vertonen. Een trend van verhoogde gevoeligheid tegenover P. syringae werd teruggevonden voor een KO LSU2-lijn, maar kon niet eenduidig bevestigd worden. Uit de zetmeel- en groeianalyses kon afgeleid worden dat LSU3 mogelijks invloed heeft op transitoire zetmeelgehaltes in de bladeren en dat LSU1 mogelijks een regulatorische rol speelt in algemene plantontwikkeling onder verschillende lichtcondities. De LSU-peptiden konden dus in verband gebracht met de plantimmuunrespons en het koolstofmetabolisme. Beide processen zijn essentieel in het bepalen van gewasopbrengsten, wat toekomstperspectieven biedt voor industriële toepassingen.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|